Filmrecension: This Is the End

Regi: Seth Rogen & Evan Goldberg
Premiär: 25 oktober (sv) & 28 juni (uk)
Stjärnor: Seth Rogen, James Franco, Jonah Hill, Jay Baruchel, Emma Watson med många flera
Genre: Comedy & Fantasy
Imdb-betyg: 7,3 av 10

Handling: (Den här handlingen är så himla skum att det är svårt att beskriva den ;)
Alla skådespelare spelar sig själv men ändå inte... Seth Rogens bästa vän Jay Baruchel kommer till L.A. för ett besök. De blir inbjudna till James Francos inflyttningsfest. Det är en fest som är kändistätt men mitt under festens stigande punkt börjar marken skaka vilket skapar en hysteri bland gästerna. De tror till en början att det är en jordbävning men det förklarar inte de blåa ljuset som hämtar upp människor och elden som sprider sig. Vad är det som händer? I This is the End får man följa med sina favoritskådisar i sitt försök att överleva!

Jag såg trailern till den här filmen och tänkte, Vad är detta för skum film?! Min sambo envisades om att vi bara måste se den, då det är en film som är mycket omtyckt i media. Jaja, jag fick helt enkelt ge med mig men jag hade inga större förväntningar på This is the End. Och det är kanske just det som gör att jag ändå gillar den här filmen trots den knepiga handlingen.

Jag gillar att skådisarna spelar sig själv men ändå inte och det finns en charm med att det blir överdrivet. Jag kan även gilla den dåliga humor och att de gör narr av sina egna filmer. Det är humorn som räddar den här filmen men om man inte uppskattar denna typ av humor så tror jag inte att detta är en film för er. Ibland tycker jag också att skämten blir otroligt låga men ibland är de så dåliga att jag skrattar.

This is the End är inte en film man beundrar för de coola specialeffekterna utan det märks tydligt att filmen är inspelad i en studio. Fast det är okej på något sätt, då det höjer den skumma känslan. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den här filmen. Jag förstår egentligen inte hur jag kan gilla den med tanke på hur dålig den egentligen är. Japp, jag är förvirrad. Men om ni uppskattar Hot Shot och Rena rama turen så kommer ni säkert gillar This is the End.

Betyg: 4

Trailer: